O IAC Group
International Automotive Components (IAC) je třetím největším dodavatelem automobilových interiérových komponentů na světě podle tržního podílu a jediným globálním dodavatelem se zvláštním zaměřením na interiéry. Naše výrobní provozy jsou rozděleny do čtyř geografických regionů: Evropa, Afrika, Asie a Severní Amerika.
Výrobky IAC
Naše výrobky jsou navrženy tak, aby zlepšovaly pohodlí, užitek a bezpečnost uvnitř vozidla. Zahrnují:
- Dveřní systémy
- Palubní desky a konzole
- Potahy střechy a stropní systémy
- Nárazníky a vnější obložení
Význam řešení IAC pro zákazníky
Řešení IAC mohou mít rozhodující vliv na rozhodnutí spotřebitelů o koupi v různých segmentech vozidel se zlepšeným pohodlím, bezpečností, cenou a hmotností. Naše široké výrobní kapacity a technologie poskytují množství řešení, která splňují různé požadavky na design a náklady zákazníků. Naše výrobky nabízejí výrobcům OEM příležitosti ke zvýšení personalizace a používání materiálů šetrných k životnímu prostředí v nové generaci interiérů vozidel.
Základní údaje IAC Group
- Sídlo společnosti je v Lucembursku.
- IAC zaměstnává 19 000 zaměstnanců na přibližně 64 místech v 17 zemích.
Potřeba zákazníka IAC
Prostory IAC v Lozornu
IAC Group (Slovakia) s.r.o. působí v průmyslovém areálu v Lozornu, SK. Vjezd do průmyslového areálu je plně automatizovaný (rozpoznání SPZ a vpuštění vozidla). Prostory IAC jsou tvořeny především výrobními halami s kancelářským zázemím, které je umístěné ve vyšších patrech výrobních budov. Návštěvníci chodí spíše méně často, několikrát do týdne. Část návštěvníků jsou subdodavatelé různých služeb (servis, údržba strojů, zařízení apod.). Běžné jsou i zahraniční a cizojazyčné návštěvy.
Nedostatky stávajícího řešení
IAC do této doby nemělo v hlavní budově reprezentativní recepci, která by přivítala návštěvníka, seznámila ho s pravidly BOZP pohybu po budově, vyžádala si od něj informace, koho hodlá navštívit, a přivolala navštívenou osobu, která si návštěvníka vyzvedne.
Návštěvníci tak byli vázáni na domluvu s konkrétní osobou, kterou v případě neočekávané absence musel komplikovaně někdo zastoupit. BOZP proškolení a podpis bylo nutno řešit návštěvou na sekretariátu, což bylo komplikací a stálo další čas navštívenou osobu i její doprovod.
Zvažované možnosti řešení
1. Renovace vstupního prostoru s lidskou recepcí
Renovace vstupního prostoru, vybudování recepce a její obsazení lidskou obsluhou. Toto řešení by přineslo klasický komfort pro návštěvy, znamenalo by obsazení recepce minimálně po dobu hlavní pracovní doby a nějaké náhradní řešení mimo pracovní dobu (buď střídání více recepčních, nebo využití náhradního kontaktu). Současně by bylo třeba řešit i absence recepční (nemoc, dovolená) a také nároky na jazykovou vybavenost (cizojazyčné návštěvy).
2. Renovace vstupního prostoru a instalace aReception terminálu
Renovace vstupního prostoru a instalace aReception terminálu. Toto řešení umožní obsluhu recepce v režimu 24/7, automatická recepční je schopná klasické hlasové komunikace s návštěvníky v několika jazycích s možností zobrazit a nechat návštěvníkem podepsat pravidla BOZP pro vstup do areálu, poskytnout na dotaz další potřebné informace a přivolat telefonicky navštívenou osobu, která si návštěvníka vyzvedne.
Rozhodnutí HR oddělení
Z nabízejících se možností se nakonec HR oddělení rozhodlo využít řešení aReception z důvodů nepřetržitého obsloužení recepce, pokrytí naprosté většiny potřeb a nemalých cenových úspor oproti prvnímu řešení.
Popis řešení aReception
Interaktivní terminál s AI avatarem
V rámci zvoleného řešení došlo k adaptaci vstupních prostor hlavní budovy IAC, do kterých byl umístěn recepční pult jako výrazný poutavý prvek, a na něj připevněn terminál aReception. Je na něm zobrazen pohyblivý avatar s živou mimikou v podobě virtuálního pracovníka, který je schopen přirozeně komunikovat s návštěvníky hlasovou i psanou formou.
Hlasová a dotyková interakce
Interakce s terminálem probíhá tak, že návštěvník přijde k terminálu, dotykem jej aktivuje a je avatarem vyzván, aby sdělil důvod návštěvy. Návštěvník může komunikovat buď klasicky hlasovou formou (např. „Přišel jsem na schůzku za panem Novákem.“), nebo ovládat terminál dotykem pomocí tlačítek na dotykovém displeji pod avatarem. To umožňuje obsloužit i případné návštěvníky s hendikepem, který neumožňuje hlasovou komunikaci (např. neslyšící).
Odbavení návštěvníků
Odbavení návštěvníků je nejčastěji využívaným scénářem, který aReception v IAC zajišťuje. Návštěvník sdělí virtuální recepční, že jde na schůzku, a uvede jméno navštíveného (buď přímo v úvodním dotazu, nebo je na jméno dotázán dodatečně). Následně potvrdí svoji volbu v předvybraném seznamu kontaktů, čímž se řeší například shoda jmen, pokud je v seznamu více osob se stejným příjmením.
Po volbě kontaktu se recepční telefonicky spojí s příslušnou osobou a ta tónovou volbou v telefonu potvrdí, zda si návštěvu vyzvedne. Pokud navštívená osoba nemůže návštěvníka vyzvednout, zavolá recepční na záložní kontakt ze seznamu, který případně navštívenou osobu zastoupí.
Seznámení a podpis BOZP
Po potvrzení vyzvednutí si virtuální recepční vyžádá jméno návštěvníka a předpokládanou délku návštěvy. Následně zobrazí návštěvníkovi BOZP podmínky pro pohyb v areálu a potvrzení o seznámení s nimi formou podpisu přímo na dotykovém displeji. Protokol o seznámení s BOZP s podpisem návštěvníka je uložen v úložišti IAC pro případné pozdější využití.
Na základě vložených údajů pak terminál vytiskne návštěvnickou kartu, kterou si návštěvník vloží do připravené visačky a viditelně nosí během pobytu v areálu.
Poskytnutí informací
Virtuální recepční je schopna poskytnout návštěvníkovi na dotaz další důležité informace, jako jsou například informace o společnosti IAC, parkování, provozní informace apod.
Navigace v areálu
Na dotaz poskytne virtuální recepční informace důležité pro navigaci v areálu, případně zobrazí přímo plánek areálu pro lepší orientaci.
Odbavení doručovatelů
Virtuální recepční je schopná obsloužit i doručovatele a kurýry, kteří přinesli do IAC nějakou zásilku. Odbavení je zprostředkováno přivoláním odpovědné osoby, která zásilku převezme. Do budoucna IAC zvažuje umístění doručovacích boxů jako doplněk řešení recepce.
Odbavení uchazečů o pohovor
Pokud přijde uchazeč o personální pohovor, je spojen přímo na konkrétní osobu, která má tuto agendu v IAC na starosti.
Nalezení vhodných odpovědí pomocí AI
Terminál využívá pokročilou AI k rozpoznání záměru návštěvníka a správně reaguje na účel návštěvy, ať už jej návštěvník sdělí přímo nebo nepřímo (např. „Hledám pana Nováka.“).
Doplňování navigačních a dalších informací
Informace a navigační pokyny je možné průběžně doplňovat, měnit a rozšiřovat bez nutnosti složité rekonfigurace nebo reinstalace systému. Zákazník má k dispozici webové konfigurační rozhraní, ve kterém informace snadno doplní.
Multijazyčnost
Terminál nabízí porozumění a možnost odpovědi ve více jazycích. Základní jazykové verze jsou slovenština a angličtina. Výchozím jazykem je slovenština, avatar ale automaticky detekuje angličtinu a přepne se.
Podmínky pro instalaci
Pro instalaci terminálu je potřeba držák nebo stojan ve vhodné výšce, elektrické napájení (230 V) a přístup k internetu (ideálně ethernetový kabel). Je vhodné zajistit určitou míru diskrétnosti při interakci a vyhnout se hlučnému prostředí.
Postup implementace
Celý projekt trval od podpisu smlouvy se zákazníkem přibližně pět měsíců, přičemž velkou část zabralo čekání na dokončení adaptace prostor recepce. Implementace trvala jeden měsíc, přičemž časově nejnáročnější byla příprava podkladů pro školení BOZP. Pilotní provoz byl zahájen v září 2024 a od října 2024 pracuje systém v ostrém provozu. Tisk návštěvnických karet byl doplněn dodatečně.
Milníky implementace
- 14. červen 2024 – podpis smlouvy
- 1. srpen 2024 – dodání podkladů pro implementaci scénářů a kontaktů
- 5. září 2024 – instalace terminálu v IAC
- Září 2024 – pilotní provoz
- Říjen 2024 – ostrý provoz, doplnění BOZP podmínek
- Listopad 2024 – doplnění tisku návštěvnických karet
Výhody řešení aReception
Rozšiřitelnost a multijazyčnost
Administrace terminálu probíhá v administrační webové aplikaci, která je k dispozici nepřetržitě. Na rozdíl od lidské obsluhy jsou informace trvale zadány v systému, avatar je má kompletní, nedochází ke zkreslení při zástupech.
Nepřetržitý provoz a škálovatelnost
Terminál je navržen pro nepřetržitý provoz 24/7. V případě potřeby je možné jednoduše doplnit další terminály do jiných částí areálu.
Přínos pro IAC
Nasazení řešení aReception přineslo následující konkrétní přínosy:
- Zvýšení technologické prestiže IAC a nevšední zážitek pro návštěvníky.
- Automatizace odbavení návštěv, uchazečů a kurýrů.
- Úspora času HR oddělení při hledání a školení pracovníků recepce.
- Úspora času při seznámení a podpisu podmínek BOZP.
- Flexibilita a rozšiřitelnost bez nutnosti složité údržby nebo školení personálu.
- Lepší orientace návštěvníků v areálu a jejich větší spokojenost.
Virtuální recepční Monika plně automatizuje potřebné úkony na recepci a zastoupí živou obsluhu recepce. Odbaví více než 150 návštěvníků a zodpoví více než 600 dotazů měsíčně. Při průměrné mzdě recepčních na Slovensku ve výši 900 – 1600 EUR to odpovídá úspoře cca 800 – 1700 EUR měsíčně.
Při koupi terminálu v plánu enterprise (4.499 EUR jednorázově + 399 EUR měsíčně) se investice navrátí za 3-6 měsíců, přičemž nezahrnujeme úsporu času a dalších nákladů na průběžné hledání a školení pracovníků recepce.
Vyjádření klienta
Rozhodli sme sa pre implementáciu aReception riešenia predovšetkým kvôli potrebe modernizácie a automatizácie nášho vstupného priestoru, ktorý vyžadoval efektívnejší systém správy návštev. Systém nám umožňuje jednoducho spravovať návštevníkov, vydávať vstupné karty a mať dokonalý prehľad o pohybe osôb v našich priestoroch. Oceňujeme najmä intuitívne používateľské rozhranie a spoľahlivosť celého riešenia, ako aj profesionálny prístup implementačného tímu, ktorý nám poskytuje promptnú podporu pri akýchkoľvek otázkach.